De eerste show...

04-04-2013 15:53

Zaterdag 23 februari was het dan zover.......Onze eerste show!

"Vandaag hebben Dazzle en ik onze eerste show gelopen en ik heb er een tevreden gevoel aan overgehouden. :D Ik vond het erg spannend en bij het oefenen in de ring ging het niet zo goed :help: Gelukkig kwam Katja (Delirious Whippets) tot de redding :superman: :mrgreen:

Ze gaf me een paar goede tips, deed wat voor en leende me een prettiger showlijntje waarmee ik meer controle over Dazzle had :thumbs:
Toen we voor het 'echie' moesten was Dazzle heel relaxed en werd ik ook relaxed. Het ging voor een eerste keer best goed en Dazzle heeft een mooi rapport gekregen. Ik heb hem niet helemaal optimaal neergezet want als ik 'teveel' aan hem ging plukken om hem goed te zetten ging hij daar vaak niet beter van staan. Toen heb ik er maar voor gekozen niet teveel te sturen in het staan om de rust bij mij en Dazzle te houden, dat is natuurlijk ook veel waard en zeker zo'n eerste keer. Hierdoor kreeg de keurmeester echter het idee dat Dazzle een wat steile voorhand heeft wat eigenlijk niet zo is. Maar hij heeft toch 'Zeer goed' gehaald :klap: Ik ben heel trots op hem en voor mij is hij natuurlijk de allermooiste :love: :love: :love: ;)

Dit was zijn keurrapport:

"Mooie reu met zeer krachtig hoofd. Goede halsbelijning en goede borstkas. Ietswat steile voorhand, achterhand goed. Vlotte gang maar instabiel in komen en gaan".

Die intabiliteit komt wel goed als hij wat ouder wordt en aan de fiets mag ;)

Hieronder een foto (waarop je dus kunt zien dat hij net niet helemaal goed staat...)