Meten = weten deel 2

02-12-2012 20:26

Dazzle is gisteren gemeten en de uitkomst was voor ons zeer verrassend! Dazzle kon nog netje onder het poortje staan en is nu dus nog onder de 51 cm! Ze schatten dat hij nu ongeveer 50,5 cm zal zijn. Ze zeggen dat een Whippet van 7 maanden nog maximaal een cm groeit. Het zou dus goed kunnen dat Dazzle gewoon onder de 51 cm blijft en anders zal hij maar iets te groot zijn. Het is natuurlijk voor de coursing wel leuk als hij onder de 51 cm blijft omdat hij dan voor officiële titels mag coursen! Spannend maar niet het belangrijkste want het belangrijkste is dat hij een fantastiche hond is en ik o zo gek met hem ben. Ik wist niet dat je zo verliefd op je hond kon zijn en wat ben ik gek op de Whippet!!! Ik ben helemaal besmet en ongeneeslijk getroffen door het Whippetvirus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hieronder een foto gisteren genomen bij Delirious Whippets (doordat het inmiddels al donker was komen zijn ogen niet zo mooi uit op de foto, lijken nu net holle gaten maar hij heeft prachtige donkere ogen!)

Onderwerp: Meten = weten deel 2

Onderwerp: Meten is weten Door: Angela Datum: 03-12-2012

Het puppige gaat er steeds meer af, sjonge wat gaat dat snel he. Hij staat er heel mooi bij zo! Hopelijk blijft hij onder 51 cm, het is toch fijn als jullie officiele erkenning krijgen met coursing in de toekomst.

Hoe dan ook, het is een mooie jongen!

Onderwerp: meten is weten Door: Evianne Datum: 03-12-2012

Fijn dat hij nog onder de 51 cm is gemeten. Ik schrik wel als je zegt dat whippets van 7 maanden nog maar max 1 cm groeien. Dan wordt nimbus een klein whippetje die zeker onder de 47 cm zal meten. Ik meet nu lekker onnauwkeurig met een meetlint namelijk 44/45 cm. Mijn dierenarts vindt haar er prima uit zien. Een andere dierenarts die ik tegen kwam zei twee maanden terug. Is dat een whippet of een Italiaan? Dan wordt t geen grote whippet.

Onderwerp: Re:meten is weten Door: Monique Datum: 03-12-2012

Hoi Evianne,
Ik zou me er niet al te druk om maken! Prada is ook niet groot en die max. 1 cm groeien is een gemiddelde he! Misschien is Nimbus een langzamere groeien dan Dazzle? Uiteraard is ze ook een teefje en Dazzle een reu. Het is in de genen vastgelegd hoe groot ze worden daar kun je (mits je zorgt voor een goede opgroei natuurlijk, maar dat doe je!) weinig aan veranderen.

Liefs Monique

Onderwerp: dazzle Door: whippet-anja Datum: 03-12-2012

Het is een prachtig hondje , met mooie kleur!! Hij blijft keurig staan , om gemeten te worden.

Onderwerp: Meten is weten Door: Annemarie Datum: 02-12-2012

Ik dacht al dat Dazzle een net maatje bleef houden, eerlijk gezegd..zou fijn zijn. En het blijft een prachthondje!

Onderwerp: meten Door: Eniec Datum: 02-12-2012

Wauw! Hier zie je echt al hoe groot Dazzle geworden is,net een volwassen hond!
Hij blijft wel een leuk kopje hebben;)

Nieuw bericht