Internationale hondenshow in Oss

01-06-2013 11:12

Gisteren heeft Dazzle zijn tweede show gelopen. Wat was ik weer zenuwachtig...Dazzle was de enige in zijn categorie; jeugd, reu. Dat was fijn omdat de keurmeester erg snel keurde maar bij mij goed de tijd nam waardoor ik een uitgebreid keurverslag heb gekregen. Het keurverslag:

"Een junior met een gespierd hoofd die nog verder moet ontwikkelen. Sterke schedel met een te harde expressie. Elegante nek. Correcte toplijn. Vrij lang in bovenarm, correcte vormen achterhand. Sterke beenderen en voeten. Heeft een goede loop. Nog erg los in de ellebogen en mist nog wat power in zijn achterhand. Lief karakter. Heeft tijd nodig. Zeer goed"

 

Eerst was ik toch wat teleurgesteld dat ik geen U had gekregen maar de reacties van andere fokkers op Dazzle waren zo leuk en positief dat ik later beter begreep wat de jury nou precies bedoelde en dat Dazzle juist door zijn grootte ook wat meer tijd nodig heeft om helemaal goed in zijn 'lijf te groeien'. Een andere fokker zette hem nog eens goed voor mij neer en was erg te spreken over hem. Een fokker uit Zweden was juist helemaal weg van zijn kleur en expressie en zei dat hij het in Zweden met die kleur en hoofd juist goed zou doen. Ook vertelde ze dat ze vaak zien dat honden of juist in het begin allemaal U-tjes krijgen en daarna het even minder doen om weer terug te komen en sommige het in het begin niet zo super doen maar dat die pas op hun best zijn met een jaar of 2,5 tot 4 en die tijd nodig hadden om helemaal te vormen. Ook zeiden ze dat een Zeer Goed wel natuurlijk een ZEER GOED is!!!!! Ha, ha, dat is natuurlijk zo en ik ben heel trots op mijn mannetje die het allemaal best spannend vond en zijn ogen uitkeek. Het was namelijk druk in een vrij kleine hal en hij moest ook zoveel wachten. Daarom is hij 's avonds beloond met een coursing en dat heeft hij weer werkelijk super gedaan. Hij heeft het spelletje helemaal door en is niet meer te houden als hij 'het haas' ziet gaan! Ik hoop snel de foto's te krijgen van de keuring en zal ze dan plaatsen!

 

Een ding in het juryrapport vond ik wel stom: te harde expressie. Ja hij heeft een donker masker wat in de loop der tijd zachter zal worden maar hij heeft juist ontzettende lieve en vragende ogen en om te zeggen dat hij een te harde expressie heeft is echt puur een eigen smaak, zeg dan dat zijn expressie door zijn zwarte masker harder lijkt. Staat toch anders dan een TE harde expressie. Nou ja, kan het mij schelen. Ik vind hem prachtig!!!

 

Onderwerp: Internationale hondenshow in Oss

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht