Meten....is weten....

13-02-2014 14:30

De hermetingen van de Whippets en Italiaantjes zijn begonnen.... Heel de renwereld in rep en roer want bij de eerste meting in Eindhoven is 30 % afgemeten......Wat gaat dit doen met de rensport.....en nog belangrijker: met het dierenwelzijn. Want helaas is het nou eenmaal zo dat een hoop mensen de sport niet doen om het plezier met  en voor hun hond maar voor......??? Mij volstrekt onduidelijk?! Tuurlijk begrijp ik dat het leuker is om voor officiële titels te lopen en er is natuurlijk ook een leukere competitie als er meer honden zijn die mee kunnen doen. Als er veel honden worden afgemeten zullen er minder deelnemers zijn en de rensport heeft het al niet makkelijk in NL...... Maar voor de hond is er geen verschil; of hij nou een training loopt of een wedstrijd in de A-klasse of bij de sprinters. 

 

Dazzle is ook afgemeten, had ook niet anders verwacht....het poortje zweefde iedere keer zo'n 1,5 cm boven de grond dus hij is minstens 52,5 cm. De mensen waren erg vriendelijk en wilde echt graag dat je hond goed gemeten werd. maar ja, eerlijk is eerlijk; Dazzle is gewoon te groot!

Ik ga echter met veel plezier zijn coursinglicentie proberen te halen/aan te kunnen vragen en hoop wat wedstrijdjes te lopen dit jaar met hem. BIJ de sprintersklasse met veel plezier. De sfeer op zo'n wedstrijd weekend is zo leuk en Dazzle geniet of het nou om het echie gaat of niet. Dat is ook de reden dat ik in het seizoen hem elke week een rondje baan laat lopen; hij zou geen toptijd lopen met zijn show/coursingbloedlijn maar hij vind het GEWELDIG en ik geniet daar zo van!!! Als hij zijn tijd verbeterd ben ik trots en de sfeer rondom de vereniging vind ik heerlijk. 

 

Kortom voor mij is de hondensport (en vroeger de paardensport) gewoon genieten met en voor mijn hond, een heerlijke hobby waarbij het okee is fanatiek te zijn en het beste proberen uit jezelf en je hond te halen maar NOOIT ten kostte van je hond.

 

Ik hoop dat de rensport een oplossing gaat vinden want het zou zonde zijn als zo'n mooie sport verloren gaat...

 

Dazzle die zich heerlijk uitleeft bij Rhedense windhonden renvereniging Swift